Pages

Monday, May 13, 2013

Sempena Hari Ibu 2013

Assalamualaikum

Salam hari Isnin yang ceria, semoga hari hari mendatang Allah berikan rezeki yang murah, keluarga yang bahagia/sakinah dan hidup yang berkat.

Semalam 12 May 2013 adalah sambutan hari Ibu sedunia, tiap2 hari kita mengingati ibu kita kan tak semestinya masa sambutan hari ibu sahaja. Tak ada yang special cuma bawa anak2 pergi makan chicken/lamb chop kat giant foodcourt dan mama belikan diri mama sendiri sepasang anting2 pearl ni. Bukan sebab sempena hari ibu atau apa, tapi sebab dah lama tak pakai anting2 dan rasanya lubang tindik tu dah nak hampir bercantum..ee sayang nya kalau nak kene tindik sekali lagi kan, so apa kata kita pakaikan dengan subang pearl ni...hehe ngada,,


Mak dah pergi ke alam barzakh sejak September 2005, tapi sejak 1997 mak dah tak berupaya nak jaga diri sendiri, selepas jatuh depan bilik air, mak macam tak sedar. Doktor kata mak ada alzheimer dan mak tak dapat bangun dari tempat tidur. Makan suap berak kencing atas katil aje dan kami upah bibik indon jaga mak sebab masing2 duduk di KL dan ayah tak selesa duduk rumah anak2. Lebih kurang 8 atau 9 tahun dah tak rasa kasih sayang mak sebelum mak hembuskan nafas terakhir pada hari tu. Tahun ni genap 8 tahun arwah mak dah tak ada. Maknanya dah hampir 16 tahun saya hidup tanpa ada mak yang boleh saya bercakap2 dan mengadu. Doa aja lah yang saya dapat hadiahkan buat arwah mak, ayah dan yong. Semoga Allah ampunkan segala dosa-dosa mereka yg amat saya sayangi.

Alfatihah.

No comments:

Post a Comment