Pages

Tuesday, June 28, 2011

Koleksi Resepi 1 - Tempoyak Udang

Salam akak-akak semua, esok dah 27 rejab ye..so maknanya lepaih ni, mak-mak sume sibuk le ngumpul2 resipi nak dijadikan sajian buka puase..teman pun gitu le jugok ni ha..smlm kawan sepejabat kata dia masak tempoyak udang...kat sini dia share resipi, amboih meleleh ayaq lioq teman haih..hehe, kalao deme suke, try la..teman nak try gak ni ha..

Tempoyak Udang
Udang 1 kilo buang badan je tinggal ekor
Cili api (ikut sesuka hati banyak mana-tumbuk halus)
Tempoyak (agak2 dalam 3 sudu besar - yg elok kalau tempoyak baru - manis)
Daun Kunyit (hiris nipis2)
Santan RM2

Masukkan semua sekali dalam periuk, kacau pelan2, masak terus angkat hidang - hehe mudah kan nak buat - ha kome rajin ke maleh??

No comments:

Post a Comment