Pages

Tuesday, June 18, 2013

Mari Melawat MELAKA 2013

Assalamualaikum,

Cuti sekolah yang lepas jangan tidak dah berjanji dengan anak-anak nak pergi ke Melaka, maka berangkatlah kami 5 beranak ke sana dalam suasana kami yang tersendiri dan budget yang tersendiri...hehe.

Kita layan gambar je la kali ni..

Depan Menara Taming Sari

Dalam Muzium Kapal

A Famosa Melaka

Muara Sungai Melaka - Topi besar tu asik kene tiup angin weih!

Muzium Kapal

Depan jam

Heee...muat dua je ni

Tunggu nak naik cruise ni..

Posing kat meriam

Ahmad nak bawa kakak dan abang naik beca tu..

Perigi Hang Tuah Di Kampung Duyung Melaka

Posing baik punya


Contoh Rumah Melaka

Matlamat tercapai untuk melihat tempat bersejarah di Melaka tapi tak boleh nak cover semua tempat sebab kesuntukan masa serta melayan anak-anak riang mandi manda dalam kolam

Gambar budak ni sorang je la...

Kebetulan juga kami pergi ke masjid kampung ulu - gambar sebenar masjid ulu tengok di sini, disebabkan masjid ini masih dalam pembinaan, hajat nak melihat kolah tempat air wuduk terpaksa dibatalkan sebab airnya dah dikeringkan.

Bhgn belakang masjid dlm pembinan

Makam Allahyarham Syid Abdullah Al-Hadad -
Ada org kata beliau adalah wali - wallahuaklam


Sebelum balik kami makan-makan kat Restoran Kari Kepala Ikan yang terkenal di Semabok tu sampai masuk JJCM haa..tapi lupa nak ambil gambar pulak sebab perut dah keroncong..

InsyaAllah jika kita ada masa/rezeki yang murah, kita lawat MELAKA lagi ye..

No comments:

Post a Comment