It is just another number adding to your life

Assalamualaikum


True,but inner? Bersediakah saya? Relakah saya meninggalkan duniawi sekiranya Malaikat Maut mencabut nyawa saya sekarang. Banyak lagi wish list saya yang belum tertunai dan saya tak pasti apakah ianya akan dimakbulkan Allah? Antaranya:

1. Menjadi tetamu Allah ke Mekah
2. Persediaan menghadapi menaopause - WOW!
3. Melihat kesemua anak2 dapat belajar hingga ke menara gading (tp mama tak kisah korang nak buat bidang apa sekalipun janji cari rezeki halal)
4. Anak2 soleh dan bertanggungjawab dalam agama Islam
5. Balik kampung buat rumah di sana bersama my other half
6. Tak nak la gemuk sangat - I have to reduce another 10 kilos, with now I hardly breath properly-sengkak!
7. Perlu lipat gandakan amalan untuk bekalan akhirat.
:
:
:
and the numbers keep increasing from time to time....ngee..

Anyway, my husband and I have been together for almost 22 years (mak ai lamanya), having 5 kids which semuanya mama sayang tak de belah baginya dalam dunia ni. Even my parents dah tiada dalam dunia ni (termasuk PIL), pesanan mak ayah tersemat dalam sanubari - bangga jadi anak mak dan ayah!

All we need to do - Pray for the Best in our life. Our journey will end someday but life must go on, be the best of the best. In sya Allah!



Entry ini dibuat 4 weeks earlier so that no one can know my real birthday ececewah..takut tua la tu!

Comments

Popular Posts