Pages

Wednesday, October 27, 2010

My Chilliy's









This time update bout my chilliy's. memang pedas, naya sape yg nak kene cili mulut tuh! Pedasnya sampai telinga pun boleh tukar jadi merah menyala hehehe..berdesing!

Anak pokok ciliburung ni arwah abah yg bagi frm Pasir Mas. Selalunya kami tenyeh kat budu untuk dicicah dgn ikan kembung goreng atau ayam goreng, dah tu ulamkan dengan serai kayu, perrgghh gerenti tak toleh orang nye kalu dah bedal nasi..budak2 ni pun asik makan kalau ada budu..dulu tak reti aku nak telan, peh kawin dgn org kelantan ni, budu tu pulak yg sedap!

Pagi kelmarin kutip la cili2 yg merah2 tu yg dpt dlm selonggok, pas kat kawan2 kat opis..hehe moga2 panjang sedekah..

3 comments:

  1. cili memang macam tu, tak habis makan satu family.. kena pas kat kawan.

    ReplyDelete
  2. nanti pas kat kyg juga.. leh bawak balik kyoto

    ReplyDelete
  3. Bangchik - nak pas kat putrajaya jauh sgt..

    Kakyong - wancu nak kene kurier ke Kyoto la ek..hehe..sayanggg korang sume!

    ReplyDelete